Jeseníky 2006

Naše putování začalo ve Zlíně. Odtud jsme odjeli Škodou favorit směr Šumperk. Naši jízdu předčasně ukončila technická závada na motoru. Stalo se tak pár kilometrů před Šumperkem. Tak jsme z auta vyndali všechny užitěčné věci(hydraulický hever, klíč na kola, autorádio, repráčky, lékarničku a kazety), naložili je do našich již beztak dostatečně plných batohů a auto nechali odtáhnout do šrotu neboť podle slov mechanika jakákoliv investice do tohoto vozu by byla vyhazovánim peněz.
Do Šumperku jsme dojeli autobusem. Nálada byla mirně pokleslá, přesto nám předcházející události nezabránily v pokračování naší cesty.
Ze Šumperku do Oskavy jsme autobusem dorazili až na večer. Našim cíle bylo dojít na Velký Rabštejn. Nad hlavami se nám honily bouřkové mraky, začinal se zvedat vítr a sem tam zahřmélo. Při spatření první příhodné louky stavíme stany. Po chvilce začaly padat první deštové kapky, ale to jsme už byli zalezlí ve stanech a podřimovali.
Druhý den ráno sušíme stany, dáváme si snidani a vyrážíme na Rabštejn. Asi po dvou a púl hodinách jsme došli na louku u hospody,postavili stany a hodili do nich batohy. Do skal na zříceninu hradu jsme šli nalehko. Po návratu ze zříceniny jsem zbytek dne trávili odpočinkem na zahrádce zdejší hospody.
Dalšího dne bylo naše putování následující: pěšky z Rabštejnu na Skřítek, odtud autobusem přes Rýmařov do Horního Města a dále krátká asi dvouhodinová procházka k Rešovským vodopádům. Jak se ukázalo z Rešova už ten den žádny linkový autobus nejel. Naštěstí zde byl na výletě dětský tábor a ten autobus měl. Podařilo se nám přemluvit vedoucí tabora aby nás vzali k nejbližší zastávce odkud bysme se dostali do Rýmařova. Jak se později ukázalo, jejich autobus byl z Rýmařova, tak jsem se svezli až tam. Pan řidič byl velice laskavý a dovezl nás až na vlakové nádraží.
Našim cílem bylo dojet vlakem téhož dne do Zlína. Nezdařilo se! Rychlík z Valšova do Olomouce jezdil pouze v neděli a neděle nebyla. Následoval nocleh za tratí pod širým nebem. V noci padla silná rosa. Ráno jsme se probudilí s naprosto promočenými spacáky což už příliš nevadilo, stejne jsme prvnim ranním vlakem jeli domů do Zlína.
Účastníci akce: Martin, Danča a Já (Mira).
fotky zde

Výstup na Králický Sněžník

Na Králický Sněžník sme podnikly výstup v půlce listopadu 2006. Výchozím bodem byla obec Stříbrnice. Odtud po turistické značce k prameni Moravy a dále na vrchol Králického Sněžníku. Postejné trase sme se i sestoupili.

Roháče září -2006

V září 2006 sme podnikli třídenní trek v Rohačích. Členové výpravy: Danča, Martin, Vido a Já (Mira).
První den:
Plán byl jasný. Z kempu v Račkové dolině vystoupit na Jakubinu, odtud po hřebeni přes Ostrý Roháč do Žiarske doliny na chatu. Nějak jsme špatně odhadli situaci. Ukázalo se, že plánovaná trasa je pro některé členy naší výpravy příliš náročná. Vystoupili jsme pouze na Jakubinu (2193m.n.m.). Odtud jsme sestoupili přes Hrubý Vrch, Jamnikou dolinou zpátky do Račkové. A tak, k nevelké radosti nás všech, jsme večer skončili na tom samém místě, odkud jsme ráno vyšli.
Druhý den:
Přesunuli jsme se na Žiarskou chatu. Chatu tentokrat radeji po Tatranské magistrále. Což bylo oproti předchazejícímu dni neškodná procházka.
Třetí den:
Z žiarské chty jsme vystoupily do Smutného sedla. Bohužel né všichni. Jeden člen naší výpravy vzdal par metrů před dosažením sedla. Ze sedla naš výstup pokračoval na Plačlivé(2125 m nad m.). Sestoupily jsme přes Žiarské sedlo zpět na chatu.